masihkah ade harapan

MOHD NAIM namaku....
aku skrg seorang blogger...
blog ini merupakan platform utk aku merepek...
luahanku... kisah pelayaran hidup ku...
sedikit sebanyak akan aku coret kan di dalam ruangan ini...
harapan ku... agar semua yang membaca dapat membuat penilaian yang hakiki terhadapnya...
kpd semua jgn anda mengambil hati drp penulisan ini

Thursday, September 3, 2009

CINTA

Hari ini aku ingin mengupas & memberi pandangan terhadap cinta...
cinta memang byk... antaranya cinta pd tuhan,cinta pd raja dan juga cinta pd negara... hahaha... aku sebenarnya nk bgtau korang pandangan aku tentang cinta antara lelaki dan perempuan... bg aku cinta yg terjalin antara laki2 ngan pempuan sgt indah... knape??? sebab kita akan rase disayangi dan dihargai...
byk ungkapan yg aku dgr tentang cinta... antara yg plg slalu aku dgr cinta itu buta... sbnarnya bg aku cinta x buta tp yg buta tu ialah orang yg bercinta... tp itu x penting yg penting korang kena ade sikap give n take ar... baru hubungan tu jadi best... aku juga nk bg tau bahawa cinta ngan keinginan utk memiliki ni sebenatnya berbeza... pandai pandai koranglah... lg satu ape yg aku tahu cinta nie ade 3 jenis... yg pertama cinta yg belandaskan nafsu itu adakah cinta syaitan... yg kedua cinta klu pakai bomoh,pawang atau ilmu sihir utk memikat adalah cinta jin dan yg terakhir cinta sampai ke pelamin adalah cinta yg direstui atau cinta ilahi... so pilih lah cinta yg mane korang suka...
pesanan aku terhadap org yg tgh bercinta ialah jage maruah agama,bangsa dan maruah diri korang...

No comments:

Post a Comment